علی رجبی مقدم

گاه نوشت ها وحرف دل های علی رجبی مقدم

علی رجبی مقدم

گاه نوشت ها وحرف دل های علی رجبی مقدم

۱۹ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۹

آب هرگز نمی میرد

پیشنها_مطالعه
#کتاب

🔻آب هرگز نمی میرد... 

🔹به حق چه زیبا فرموده ولی زمانمان:که میرزا محمد سُلگی شهید زنده است.

بعضی انسان ها آزادانه زندگی می کنند و خود را گرفتار قید و بند ها و محاسبات عقلی نمی کنند،بلکه زندگی کردن آن ها پاسخ به ندای قلب و باورشان است.

🔻میرزا محمد از بند دنیا رها بوده و عهدی جانانه بسته است با سقا و علمدار ابی عبدالله الحسین،با مدد به نام و حماسه یِ سقای دشت کربلا حماسه ها آفرید با یاران و اصحابش، حماسه هایی از جنس غیرت، شور، استقامت و در یک کلام، جنس حماسه اش عاشورایی بود.
همان بود که نام گردانش را گردان سقاها گذشت، زیرا آن ها علمدار این معرکه بودنند. 

🔹روستا زاده ای که نان و عمل پدر، او را از دل روستاهای نهاوند به مرکز مبارزات می کشاند و نفس حق خمینی کبیر(ره) او را وارد زندگی می کند، که امروز آقایمان او را شهید زنده خطاب کند. 

🔻میرزا محمد  سواد خواندن و نوشتن درستی هم ندارد، اما وقتی در دل شب به خطابه می ایستد، همچون یه آزاده که سال ها در مکتب اهل بیت کسب علم کرده است، حماسه سرایی می کند و می آفریند حماسه ی(ام القصر) را... حقیقتا که او سالها در مکتب الهی درس را مشق کرده،اما نه در کلاس درس و گوشه حجره بلکه با عمل خود.. 

🔹گاه با خاطراتش اشک بر گونه جاری میشود..گاه حسرت تمام وجودت را می گیرد... گاه عقل باز می ماند از تحلیل  این استقامت ها و حماسه ها... گاه نیز خنده را برلب می نشاند... 
این سرگذشت را می توان درس اخلاق و عرفان دانست و بیش از بیش با عارفان راه خمینی(ره) آشنا شد. 

🔻سخن درباره این کتاب بسیار است، که کلام رهبرمان  فصل الخطاب تمامی سخن هاست: در میان کتاب های خاطرات جنگ، این یکی از بهترین ها است. 

🔹درنگی کرده بودم کاش، در بزم جنون من، هم/لبی تر کرده زآن صهبای جام پر فسون من هم/هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران/که ره چون می توانم یافتن، سوی درون من هم

علی رجبی مقدم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۹
علی رجبی مقدم

آب هرگز نمی میرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی