علی رجبی مقدم

گاه نوشت ها وحرف دل های علی رجبی مقدم

علی رجبی مقدم

گاه نوشت ها وحرف دل های علی رجبی مقدم

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است


اهل تحلیل فیلم نیستم یا بهتر بگویم :فیلم تحلیل کردن را نمی دانم و بلد نیستیم. 
اما حیف ام آمد تا دربارهی سریال ستایش 1 چند خطی ننویسم، وقتی در این شب ها از شبکه آی فیلم پای ستایش می نشستم، فهمیدم فاصله ی سریال های دهه 80 و 90 تلویزیون چه قدر است.. و در هر کدام به ترویج  کدام ارزش ها می پردازد. 
دراین سریال در قالب یک قصه ی عاشقانه پر فراز و نشیب بسیاری از ارزش ها و اعتقادات دینی جامعه خیلی زیبا به تصویر کشیده شده بود... 
تقابل دو فکر و دو دیدگاه متفاوت به زندگی، نقد بعضی از تفکرات که به دور از ارزش هاست، صبر، توکل، معرفت، محبت، دلسوزی، توجه به هم نوع و بی خیال نبودن نسبت به پیرامون و محور قرار گرفتن اهل بیت در پایان کار... 
خلاصه کلام این است، سریال ستایش که ساخت سال 89 است و کارگردانی آن را سعید سلطانی  بر عهده داشت بی عیب نبود اما دارای محتوا و پیام بود و درس های فراوانی را به مخاطب خود می داد.. اما سریال های تولید 98 چه؟؟

 

علی رجبی مقدم 

1399/02/16

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۱۸
علی رجبی مقدم

بسم الرب الفاطمه 

کشتی پهلو گرفته...نمی دانم از چه رو سید مهدی شجاعی این عنوان را برای نوشته خود انتخاب کرده  است. و آیا آن چیزی  که من میفهمم از این عنوان، همان منظور اوست. 
تا قبل مطالعه این کتاب که هر لحظه اش با لذت گذشت. باقلم سید مهدی شجاعی آشنا نبودم، قلمی شیوا و روان  و سرشار از لطافت های ادبی و خوش به سعادت او که می تواند قلم خود را برای  بهترین زنان عالم و ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به کار گیرد.. 

تقریبا  آنچه از کودکی  بر روی منبرها  و مجالس مذهبی شنیده بودم  با قلمی داستانی، زیبا و گفتگو محور بین بی بی دو عالم  و اهل بیت آن در این نوشته خلاصه شده بود.

پهلو کشتی گرفته یک تجربه جدیدی برایم بود. روضه ای ادبی روضه ای که تا عمق جان می سوزاند... کشتی که دست به پهلو گرفته.. 

علی رجبی مقدم 
1398/1/28

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۱:۰۲
علی رجبی مقدم

امروز کتابی به دستم رسید با این عنوان  *سه دقیقه در قیامت* که قبلا یکی از دوستان گفته بود وقتی آن را خواندم از زندگی #نا_امید شدم. کتابی کم حجم و نازک با حدود 90 صفحه که انتشارات شهید ابراهیم هادی با همان سبک همیشگی اش آن را به چاپ رسانده است. 

برای خواندن کتاب نیم ساعتی وقت گذاشتم. به جد می توانم بگویم که در این نیم ساعت، یک محاسبه عمر برای تمام زندگی ام داشتم و تمام اتفاقات عمر بیست چند ساله ام جلوی چشمم آمد،کاری که هر روز باید انجام می دام،اما همیشه از آن فراری ام و میترسم  سراغش بروم.

 کتاب سه دقیقه در قیامت تجربه ای است نزدیک به مرگ، با اتفاقاتی هیجان انگیز و عبرت آموز، که از زبان یک مدافع حرم اهل بیت بیان می شود و تلنگری جدی است.
 مطالعه این کتاب می تواند برای امثال من #نا_امیدی از زندگی باشد. اما این ناامیدی شروعی بر زندگی جدید،برای  بسیاری بوده که زندگی های جدیدی را شروع کنند.

این کتاب را از دست ندهید... 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۱:۰۰
علی رجبی مقدم